Persberichten

Avatar van Team Mijnzzp

Binnenstad

Amsterdam, 21 juli 2020 – De corona-epidemie en de bijbehorende maatregelen, die vooral de eerste maanden van toepassing waren, hebben er aan bijgedragen dat retailbedrijven steeds meer online actief worden. Dat blijkt uit een onderzoek van Offerte.nl, dat een onderzoek deed naar de online aanwezigheid van retail ondernemers.

Minder winkelbezoek

Een van de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken was dat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven. Als gevolg daarvan, kregen veel retail winkels in Nederland te maken met te weinig klandizie en sloten zij hun deuren. In sommige bekende winkelgebieden leidde dit tot een daling van 90% in klantbezoek.

Veel fysieke winkels waren deze periode dan ook aangewezen op online kanalen. Bedrijven zonder een eigen website beginnen steeds meer het belang van een online verkoopkanaal in te zien. Het zakelijke vergelijkingsplatform Offerte.nl zag een forse stijging van 47% inaanvragen voor een (nieuwe) website.

Foto persbericht offerte.nl

Meer zoekopdrachten voor website offertes

Ook data van zoekmachine Google laat een toenemende trend zien. Het aantal mensen dat online zocht naar offertes voor webdesigners was in de maand mei ruim 3 keer zoveel als de periode daarvoor.

Volgens retailexpert Fred Rutgers zal de online detailhandel in de komende jaren alleen maar verder toenemen: “ Er is een enorme boost geweest in winkels die ook online contact willen leggen met hun klanten. Hierdoor worden ook nieuwe doelgroepen gecreëerd. Het wordt lastiger om in de nieuwe anderhalf meter samenleving fysiek contact met je klanten te hebben. Het Internet biedt daar mogelijkheden voor. ”

Foto persbericht offerte.nl

Het volledige onderzoek inclusief alle cijfers is te vinden op offerte.nl.

Mijnzzp.nl