Eerste bedrijfsverzamelpand in Nederland voor HR-professionals

Amsterdam, 22 september 2010 – Op 1 oktober 2010 opent pand020 in Amsterdam haar deuren. Het nieuwe verzamelpand is gevestigd in een monumentaal en inspirerend kantoorgebouw in Cultuurpark Westergasfabriek. Pand020 biedt zelfstandig professionals een flexibele of vaste werkruimte in een creatieve omgeving. Ook kunnen bedrijven en instellingen er tijdelijke kantoorruimte huren en zalen voor een vergadering, workshop of training. Pand020 richt zich als eerste in Nederland specifiek op de sector HR en organisatieontwikkeling. Hierbij staat ondernemerschap en persoonlijke groei centraal.

Historische locatie

Pand020 is gevestigd in het voormalige stadsdeelkantoor op het terrein van de Westergasfabriek. Het historische en volledig gerenoveerde pand dateert uit 1885 en is ontworpen door architect Isaac Gosschalk. Pand020 transformeert 600 m2 tot een licht en ruim kantoorpand. De stijlvolle, strakke inrichting is een mix van modern design en vintage meubelen. De unieke locatie, met uitzicht op het stadspark, is centraal gelegen en met openbaar vervoer en auto makkelijk bereikbaar.

Flexibel werken en vergaderen

Pand020 beschikt over 17 betaalbare en compleet ingerichte ruimtes. Bij binnenkomst is er een receptie, leestafel en een grote open ruimte met 30 flexibele werkplekken. Daarnaast zijn er 3 comfortabele coach/overlegplekken, 7 rustige werkkamers en 4 vergaderruimtes voor 8 personen. Voor grotere gezelschappen zijn op de eerste verdieping 2 multifunctionele zalen beschikbaar met een capaciteit tot 40 personen.

Mens en organisatie

Door de focus op HR is pand020 met name geschikt voor ZZP’ers die werken aan de ontwikkeling van mens en organisatie. Denk daarbij aan (interim) managers, organisatie- en communicatieconsultants, trainers, coaches en HR-adviseurs. Bovendien is pand020 ideaal voor bedrijven en instellingen die voor werknemers of relaties een originele locatie zoeken voor het organiseren van een zakelijk evenement.

Kruisbestuiving ondernemers

Melliemke de Smit, initiatiefnemer en eigenaar: “Met pand020 heb ik in Amsterdam voor kleine zelfstandigen de ideale werkplek willen creëren. Door partijen samen te brengen die werken binnen hetzelfde vakgebied ontstaan nieuwe ideeën en effectieve samenwerkingsverbanden. Om dit te faciliteren initieert pand020 workshops, lezingen, trainingen en netwerkbijeenkomsten met de ondernemers en bedrijven die zich aan pand020 verbinden. Ook wordt er samengewerkt met hogescholen en universiteiten.”

www.pand020.nl