Goed nieuws voor alle zakelijke Sinterklazen: Fair Trade Original brengt de Chocoladel&tter voor iedereen. Behalve een geschikte letter voor uw hele familie en vriendenkring, is deze chocoladeletter ook een origineel zakelijk cadeau voor medewerkers en relaties. Wenst u hen ‘Bedankt & fijne feestdagen’, wilt u iets geven namens uw firma ‘Henny & Maurits’, of wilt u hen bedanken ‘Voor alle inzet & motivatie’? Verras hen dan met deze Chocoladel&tter met uw eigen, persoonlijke tekst. Met de opvallende letter & maakt u niet alleen uw medewerkers en relaties blij, u doet ook iets voor de cacao- en suikerboeren in Afrika en Latijns-Amerika. De letter is online verkrijgbaar via www.fairtrade.nl.

De Chocoladel&tter is geschikt voor iedereen en elke keer weer anders. Omdat je er een persoonlijke boodschap aan kunt meegeven, zijn de mogelijkheden eindeloos. De Chocoladel&tter is verkrijgbaar in de smaken melk en puur. Op het doosje zit een wit potlood waarmee je je eigen tekst op de verpakking kunt schrijven.

Uw tekst op het doosje?

Wilt u dat wij uw persoonlijke tekst op het doosje schrijven? Dat kan. Met de hand schrijven we uw tekst dan op de verpakking. Bij meer dan 1000 exemplaren kunnen we de tekst ook in een mooie schrijfletter op de verpakking laten drukken. Kijk op www.fairtrade.nl voor de mogelijkheden.

Goed voor iedereen

"De &, of ampersand, is een soort vergeten letter. Ooit werd de & beschouwd als de 27e letter uit het Latijnse alfabet. Door deze letter te herintroduceren, laten we zien dat we niemand vergeten. Als je deze letter koopt, worden de cacao- en suikerboeren in Afrika en Latijns-Amerika daar beter van. Zij kunnen rekenen op eerlijke handelsvoorwaarden en een ontwikkelingspremie. Boeren beslissen zelf waaraan deze premie wordt besteed, bijvoorbeeld aan de versterking van hun organisatie, landbouwtrainingen of de aanleg van elektriciteit in het dorp", vertelt Yvonne Janssen, product manager food van Fair Trade Original.

Over Fair Trade Original

Fair Trade Original bestaat sinds 1959 en is de grondlegger van de ontwikkelingshandel, een initiatief dat wereldwijd navolging heeft gevonden. Door ontwikkelingshandel vinden producten van boeren, ambachtslieden en van bedrijven met een goed sociaal beleid, hun weg naar de exportmarkt. Dit schept werkgelegenheid waardoor de welvaart van de mensen zelf, van hun dorp en soms zelfs van de hele regio stijgt. Fair Trade Original koopt de producten onder faire handelsvoorwaarden in bij haar handelspartners en biedt hen ondersteuning op het gebied van productontwikkeling, productietechnieken, logistiek en marketing. Vervolgens levert Fair Trade Original de producten aan supermarkten, warenhuizen, Wereldwinkels, WAAR-winkels en webwinkels