Persberichten

Avatar van Team Mijnzzp

‘Boek schrijven moeiteloos: 99% inspiratie en 1% transpiratie’

Tweets leiden tot inspiratieboek voor zelfstandig ondernemers

Hoe kun je als zelfstandig ondernemer ‘puur’ ondernemen? Met richting en focus, recht vanuit je hart? Dat onthult Judith Webber in haar eerste boek: Laat jezelf zien. Tips voor puur ondernemen. Helemaal in stijl met haar manier van werken is het grotendeels ontstaan via Twitter.

Meer inspiratie dan transpiratie

In maart 2010 begon Webber met schrijven en in augustus 2010 tikte ze al haar laatste letter. Alles stroomde als vanzelf uit haar pen. Daardoor is haar boek het harde bewijs voor wat zij predikt: iets bereiken begint altijd met het willen, het uitspreken, en er voor gaan. Het schrijven van dit boek ging dan ook moeiteloos. Webber: ‘In de boekenwereld wordt weleens gezegd dat het schrijven van een boek 99% transpiratie en 1% inspiratie is. Bij mij was dit juist precies andersom.’

Puur ondernemen: dichter bij jezelf komen

Webber inspireert haar klanten puurder te ondernemen. In Laat jezelf zien publiceert zij haar beste adviezen voor startende en ervaren ondernemers. Zij laat zien hoe je als ondernemer dichter bij jezelf kunt komen via zeven thema’s (hartsmotief, richting, focus, openen, magneetwerking, flow en groei). Bij elk van de thema’s geeft de auteur tips en een uitgebreide en open uitleg hoe ze tot deze tip gekomen is. Hiermee laat ze veel van zichzelf zien. Maar ook 35 ondernemers die zij reeds inspireerde, komen in Laat jezelf zien aan het woord. Zo wordt puur ondernemerschap vanuit verschillende perspectieven belicht.

Twitter als inspiratiebron

Veel auteurs tweeten achteraf over hun boek. Laat jezelf zien is juist al twitterend ontstaan. Deze microblogs vormen dan ook de rode draad in dit boek. De tweet ‘Hoe geef ik een boek uit?’ bracht de uitgever van het boek zelfs in contact met Webber. Vervolgens is Webber tijdens het hele schrijfproces feedback blijven vragen via Twitter, zowel aan haar klanten als aan volgers die zij nog niet persoonlijk kende. ‘Daardoor vroegen veel mensen al maanden of het boek al ergens te koop is. Maar het ligt pas vanaf 5 november in de winkel,’ aldus Judith.

Judith Webber: richtinggever

Judith Webber is de oprichter van PureHuman en op haar visitekaartje staat ‘Richtinggever’. Als HR-adviseur bij grote multinationals als Ernst & Young, LG en PWC zag zij vaak dat mensen niet op de juiste plek zaten en dus ook niet goed uit de verf kwamen. Na zes jaar in vaste functies en vijf jaar in diverse interim-opdrachten vond zij het tijd worden om meer richting te gaan geven aan haar eigen dromen en is zij PureHuman gestart. ‘Mijn missie is de wereld puurder maken, te beginnen met ondernemers.