Software Vergelijken

Het maken en versturen van facturen kan een tijdrovend klusje zijn en daardoor blijft het wel eens tot het laatste moment liggen. Om het factureren makkelijker te maken is het een idee om een facturatie app te overwegen. Als zzp’er wil je elke minuut van de dag optimaal benutten. Hoe ideaal is het als je kunt factureren met een app op je mobiele telefoon? Verschillende factuurprogramma’s bieden tegenwoordig een applicatie aan. In dit blog zetten wij vijf voordelen van het factureren met een app op een rijtje.

Met een facturatie app een factuur aanmaken

Tegenwoordig zijn we gewend om altijd en overal online te zijn. Hoe handig zou het zijn als je op momenten tussen afspraken door even snel een factuur op je mobiele telefoon kunt maken. Naast het opstellen van facturen met behulp van een applicatie op je mobiele telefoon biedt het ook andere mogelijkheden. Zo is het mogelijk om de opgestelde factuur vanuit de app naar je klanten te versturen. Je klanten kunnen de factuur vervolgens digitaal ondertekenen. Ook zijn er sommige apps die een bankkoppeling ondersteunen. Als het factuurprogramma de mogelijkheid tot bankkoppeling biedt, worden de bankmutaties automatisch verwerkt. Jij ziet gelijk welke facturen betaald zijn en welke nog openstaan.

Als zzp’er wil je de tijd optimaal benutten

Het grootste voordeel van een applicatie waarmee je kunt factureren is misschien wel de mate van flexibiliteit. Met een facturatie app kun je altijd en overal factureren. Als ondernemer ben je veel onderweg. Waar je ook bent, in de trein of als je een periode tussen twee afspraken hebt, je kunt een factuur opstellen en versturen. Een factuur applicatie biedt naast het maken en versturen van facturen nog andere mogelijkheden. Met een applicatie heb je altijd je financiën bij de hand. Zo is het met sommige facturatie apps ook mogelijk om inkoopfacturen in te boeken en offertes op te stellen.

Altijd inzicht in de facturen

Met een facturatie app heb je altijd inzicht in je financiën. Je weet met één druk op de knop welke facturen betaald zijn en welke klant een betalingsherinnering moet ontvangen. Verschillende aanbieders van facturatie software bieden de mogelijkheid om via de app periodieke facturen in de plannen. Periodiek factureren betekent het inplannen van facturen op vaste momenten. Een klant die bijvoorbeeld een abonnement of regelmatig terugkerende dienst bij je afneemt. Op die manier hoef je maar één keer de factuur te maken op je mobiele telefoon. De factuur wordt vervolgens op de vastgestelde momenten verstuurd.

Integratie met andere systemen

Een voordeel van facturatie software is de mogelijkheid tot integratie met andere software. Dit heeft als voordeel dat de verschillende processen optimaal werken. Je kunt bijvoorbeeld het facturatiesysteem integreren met je boekhoudsysteem. Betaalde facturen worden zo gelijk in de boekhouding verwerkt.

Bespaart tijd en kosten

Het gebruik van een applicatie bespaart je tijd en kosten. De digitale facturen die je hebt gemaakt, kun je direct online versturen naar je klanten. Hierdoor bespaar je op, zowel verzend- als papierkosten. Maar mocht je een factuur echt willen printen, dan kan dat uiteraard ook.

Benieuwd welke facturatie applicatie het beste bij je onderneming past? Je kunt de meeste factuur apps een proefperiode gratis gebruiken. In deze proeftijd heb je de mogelijkheid om alle functies te testen en bekend te worden met de applicatie. Een gratis proefperiode zit meestal tussen de veertien en dertig dagen en verplicht je tot niets.