Minder dan 1 minuut had ondernemer Ben Woldring vanochtend nodig om ondernemend Nederland net een tikje slimmer te maken. Woldring overhandigde voorzitter van MKB-Nederland Hans Biesheuvel, 18 online cursussen en een stapel webboeken van Slimmerondernemenin1minuut.nl. Deze website met 18 cursussen van precies 1 minuut, biedt MKB-ondernemers en ZZP’ers direct toepasbare tips en informatie op het gebied van internet, ICT en sociale media. “Iedere ondernemer kan iets uit deze cursussen halen en leren om met slimme ICT toepassingen direct meer omzet en winst te boeken”, aldus Woldring, in 2006 door Business Week uitgeroepen tot Europees Ondernemer van het jaar. “1 minuutje tijd moet iedere ondernemer toch wel vrij kunnen maken.”

Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB-Nederland vindt Slimmerondernemenin1minuut.nl, een initiatief van Digivaardig & Digiveilig dat wordt ondersteund door MKB Servicedesk, Syntens en Ben Woldring, ‘een handige en efficiënte vondst’. “Ondernemers hebben altijd tijdgebrek. Vaak komt het er daardoor niet van om belangrijke ICT ontwikkelingen bij te houden. De 18 cursussen zijn toegankelijk, relevant en kunnen direct worden toegepast in iedere branche. Bovendien is het gratis. Daar kunnen MKB-ondernemers en ZZP’ers snel hun voordeel mee doen.”

Speeddates

Internetondernemer Ben Woldring lanceerde Slimmerondernemenin1minuut.nl in het Haagse Atrium tijdens het Digitaal Festival Den Haag dat enige duizenden bezoekers trok. Woldring bood daarnaast vijf ondernemers een live speeddate van 1 minuut aan.

Jan Jaap van Roon van softwarebedrijf Ireckon was een van de ondernemers die een speeddate won met Ben Woldring: “Ben gaf het advies om als bedrijf via social media met logische en slimme hashtags te reageren op nieuws en berichten op social media. Dat kost natuurlijk veel tijd, maar zijn advies was om een slimme student daarvoor een uitdagende stageopdracht te geven. Direct toepasbaar dus. Maandag ga ik hiermee aan de slag.”

Fotobijschrift

1.       Ben Woldring schrijft Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB-Nederland, als eerste ondernemer in voor  Slimmerinternetondernemenin1minuut.nl

2.       Ben Woldring tijdens zijn speeddate met ondernemer Jan Jaap van Roon in het Haagse Atrium

3.       Ben Woldring lanceerde vandaag in Den Haag www.slimmerondernemenin1minuut.nl tijdens het Digitaal Festival in Den Haag

Foto’s zijn rechtenvrij met bronvermelding ‘Foto: Guus Schoonewille’ door media te gebruiken.