Avatar van Team Mijnzzp

Wat doet een Personeelszaken medewerker (HRM)?

Een medewerker personeelszaken (HRM) is verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden, zoals de administratie met betrekking tot het personeel. Hierbij kan men denken aan instroom, doorstroom en uitstroom van personeel. Als medewerker personeelszaken zorg je ervoor dat alle personeelsdossiers netjes en compleet worden bijgehouden en worden opgeslagen. Ook kunnen de medewerkers bij de medewerker personeelszaken terecht met vragen over regels en voorschriften uit de CAO. HRM staat voor human resource management, dat ontstaan is vanuit P&O. Het verschil tussen P&O en HRM is dat P&O zich alleen richt op personeelszaken en dat HRM zich ook richt op het geven van sturing aan medewerkers en zich richt op het doorvoeren van het bedrijfsbeleid. De werkzaamheden hebben wel veel raakvlakken met elkaar. Dit beroep bestaat zowel op Mbo-niveau als op Hbo-niveau.

Lees verder...

Salaris en tarief van een Personeelszaken medewerker (HRM)

Wat is het salaris en tarief van een Personeelszaken medewerker (HRM)? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Personeelszaken medewerker (HRM) in loondienst of als zzp-er.

Salaris en tarief...


Mijnzzp.nl