Doemedia

BedrijfDoemedia
ProfielDeze pagina is 2158 keer bekeken.
AdresWaleweinlaan 72
5665 CK Geldrop

0639466632
ContactStuur Doemedia een bericht

Doemedia

Profielpagina

Avatar van Doemedia

Bedrijfsinformatie

De communicatieprofessional heeft te maken met een medialandschap dat drastisch veranderd is. Twintig jaar geleden was het nog eenvoudig met een zender, een ontvanger en een zogenoemde blackbox. Enkele jaren later lag de nadruk al meer op het twee richtingsverkeer, waarbij de enthousiasteling al wist te shockeren door parallelle communicatie toe te voegen. Dit veroorzaakte een lichte siddering. Anno 2010 zijn niet alleen de richtingen veranderd, de communicatiemiddelen zijn meer dan verdubbeld.

 
Van regiseur naar coördinator

Alle nieuwe online mogelijkheden hebben één belangrijk nadeel: de communicatieprofessional heeft niet langer de regie over deze middelen en moet zo zachtjes aan gaan nadenken over een nieuwe meer coördinerende rol in een organisatie. Maar voor een dergelijke positie moet de professional expert zijn in alle nieuwe middelen of op zijn minst keuzes kunnen maken en anderen hierover adviseren.


Hoe dichterbij de verandering, hoe ingrijpender!

De veranderingen zijn zo groot dat deze op de drie facetten van het communicatievak ingrijpen:

  1. Techniek. Met de komst en het veelvuldige gebruik van social media wordt verwacht dat de communicatieprofessional kan adviseren op het gebruik en de mogelijkheden. Communicatie is echter geen ICT en de communicatieprofessional geen techneut.
  2. Controle. Een belangrijke taak van de communicatieprofessional is van oudsher de controle op externe communicatie en huisstijl in woord en beeld. Met alle nieuwe mogelijkheden is deze controle onmogelijk. Van controle naar gecontroleerd vertrouwen is een grote stap.
  3. Strategie. De organisatie zichtbaar maken naar buiten gebeurt volgens een weloverwogen mediastrategie. Of het nou gaat over advertenties, promotieactiviteiten of free publicity, de communicatieprofessional heeft gewikt en gewogen, bedacht en contacten gelegd. Met social media kan iedereen de organisatie zichtbaar maken naar buiten. De keuze is aan de communicatieprofessional: volgen of negeren. Verbieden heeft geen zin; het zijn middelen die vooral privé gebruikt worden.

Maar wat dan wel?

Negeren is natuurlijk geen optie! Verbieden is verboden… Meedoen is de enige mogelijkheid. Maar zonder de juiste hulpmiddelen lijkt dit bijna onmogelijk. Dan ligt de regie bij de early adopters, die veel beter op de hoogte zijn en alle toepassingen kennen. Speciaal voor hen is er Doemedia. Een communicatieadviseur met verdiende sporen binnen overheid en commercie die van begin af aan de ins en outs van nieuwe media heeft gevolgd en waar mogelijk heeft toegepast. Doemedia spreekt de taal van de communicatieadviseur, maar heeft zich gespecialiseerd in ‘techniek’, ‘controle’ en ‘strategie’. Doemedia geeft in begrijpelijke taal inzicht in de mogelijkheden en onmogelijkheden.

 

Beroep(en)

Foto(s)

Afbeelding van Doemedia

Contact

Volgen op Twitter

Stuur Doemedia een bericht

Mijnzzp.nl